Audyt SEO wykonywany jest w celu wykrycia nieprawidłowości w budowie lub zawartości strony internetowej. W zależności od potrzeb może zawierać wytyczne co do kwestii technicznych, kontentu czy też optymalizacji pod wyszukiwarki.
Klient zgłosił się z problemem spadku wejść na stronę po zmianie silnika CMS oraz domeny.
Audyt SEO techniczny m.in.:
- sprawdzenie kwestii technicznych poprzez narzędzie GOOGLE PAGE SPEED;
- sprawdzenie kwestii technicznych poprzez narzędzie GTmetrix;
- sprawdzenie poprawności konfiguracji robots.txt;
Po audycie technicznym przedstawiono wnioski klientowi.
Audyt kontentu m.in.:
- sprawdzenie poprawności generowanie sitemap.xml;
- sprawdzenie poprawności wprowadzenia title oraz description na stronach;
Po audycie kontentu przedstawiono wnioski klientowi.
Audyt pod wyszukiwarki m.in.:
- sprawdzenie błędów wykazanych w Google Search Console;
Po audycie pod wyszukiwarki przedstawiono wnioski klientowi.
Zalecenia po audycie SEO m.in.:
- zalecono zmiany w adresach url;
- zalecono ręczne działania SEO.
Zalecenia zmian zostały przekazane do wykonania. Efekt miał być widoczny natychmiast po wdrożeniu zmian w kodzie. Rzeczywistość jednak nie była tak kolorowa. Roboty google nie potrafiły szybko i sprawnie wprowadzić zmian w adresach url. W wyszukiwarce znajdowały się stare urle.