Audyt SEO strony internetowej jest elementem szeregu prac jakie wykonujemy dla naszego klienta. Patrząc pod względem ilości url jest to największa strona jaką w historii mieliśmy okazję audytować.
Cel audytu SEO
Celem audytu SEO było wyłonienie stron, które powinny być zoptymalizowane w pierwszej kolejności. Przyjęto zasadę, że kluczowa jest ilość wejść na stronę oraz jej parametry page speed. Wynik audytu trzeba było ekspercko skumulować do szablonów stron, tak aby badać grupy stron.
Wnioski po audycie
Wykonany audyt potwierdził, że pierwsze do modernizacji powinny iść strony z dużą zawartością JS i CSS. Budowa strony, a dokładnie jej theme, powodowała zaczytywanie dużej ilości plików co w znacznym stopniu miało przełożenie na page speed.
Strony w dużej mierze bazują na ACF i shortcode co ma też przełożenie na szybkość strony. Nasza rekomendacja przewiduje użycie bloków – co jest zgodne z architekturą WordPress.
Użyta skórka jest napisana w starej szkole, w całości customowa. Rekomendacja nasza kieruje klienta na przejście do rozwiązań potomnych opartych na standardowych theme WordPress. Takie podejście powinno w znacznym stopniu przyspieszyć stronę.
Rekomendowane prace
- Przepisanie shortcode na bloki.
- Zamiana ACF (tam gdzie to jest możliwe i opłacalne) na standardowe funkcjonalności WP.
- Zamiana customowej theme na childtheme.
Podsumowanie
Audyt SEO dla tak dużego serwisu był testem działania wypracowanych wcześniej narzędzi. Wykazał luki w wydajności i szybkości działania. Luki te zostały w trakcie audytu poprawione. Sam czas został dzięki temu zmniejszony o 60%. Dzięki czemu jesteśmy jeszcze bardziej konkurencyjni w ramach usług SEO.
Już pierwsze przepisania shortcode na bloki z równoczesnym przeniesieniu JS i CSS dały znaczną poprawę działania strony. To dobry prognostyk i zachęta do dalszych działań. Już powstał harmonogram – teraz już tylko działanie. Nasze zaangażowanie w projekt daje jeszcze więcej energii zespołowi po stronie klienta.
O postępach napiszemy wkrótce.