WooCommerce to proste rozwiązanie, które umożliwia założenie sklepu online. E-commerce to w obecnych czasach podstawa większości biznesów, pozwala na łatwe dotarcie do klienta, który może dokonać zakupu za pomocą kliknięcia myszy. Czytając ten artykuł dowiesz się jak za pomocą tej wtyczki wykorzystać w pełni potencjał sprzedaży w sieci.
Czym jest WooCommerce?
WooCommerce to wtyczka open-source dostępna w WordPress, dzięki której w łatwy sposób można przekształcić każdą stronę internetową w wirtualny sklep. Umożliwia ona listowanie różnorodnych produktów od tradycyjnych produktów po usługi czy e-książki. Umożliwia obsługę wybranych metod płatności z możliwością dodania innych poprzez zainstalowanie rozszerzeń.
Jak używać WooCommerce?
<I> Instalacja
WooCommerce to wtyczka dostępne dla witryn tworzonych w WordPress. Aby ją zainstalować należy wejść w „Wtyczki” w panelu bocznym administratora, wyszukać ją dostępnej tam wyszukiwarce i zainstalować. Następnie należy włączyć ją menu wyświetlającym wszytskie wtyczki.
<K> Konfiguracja
Po zainstalowaniu i aktywowaniu WooCommerce pojawi się okienko konfiguracyjne. Wtyczka będzie się pytała o informacje pomocne w oferowaniu najlepszych usług jak specjalizacja sklepu, lokalizacja itd.
<P> Płatności i wysyłki
Poprzez WooCommerce i inne usługi Woo można dostosować metody płatności i wysyłki. Możliwe jest także zasintalowanie innych wtyczek, które rozszerzą te funkcjonalności czy zaoferują inne metody. Wszystko można dostosować w ustawieniach wtyczki na panelu administratora.
<D> Dodawanie produktów
WooCommerce pozwala na łatwe dodawanie produktów do sklepu. Można to zrobić ręcznie lub masowo, importując dane z plików CSV. Istnieje także możliwość dodania zdjęć i szczegółowych opisów, co pomaga klientom w podjęciu decyzji o zakupie. Aby dodać produkty należy wejść w „Produkty” i „Dodaj nowy”. Przy tworzeniu nowego produktu można wybrać jego typ, wprowadzić wymiary potrzebne do wysyłki, atrybuty użyteczne przy filtrowaniu produktów na stronie czy jego opis.
WooCommerce – dla kogo
Ta wtyczka w podstawowej wersji jest darmowa, więc idealnie się nada dla małych, nowych przedsiębiorstw, które chcą otworzyć sklep bez dużych nakładów finansowych. Jednocześnie dzięki możliwości dostosowywania jej do indywidualnych potrzeb, sprawdzi się ona również dla większych firm szukających konkretnych rozwiązań dla swoich produktów. Jest to uniwersalne rozwiązanie umożliwiające rozbudowę przedsiębiorstwa i modyfikację sklepu pod nowe potrzeby, dzięki kodowi open-source.
<Z> Zalety WooCommerce
- Prosta instalacja i konfiguracja; Mając już stronę na WordPress stworzenie z niej sklepu internetowego za pomocą tej wtyczki jest intuicyjne i może być zrobione bez uprzedniego doświadczenia
- Skalowalność; Ta wtyczka może dostosowywać się w miarę rozwoju firmy do jej rosnących potrzeb. Początkowo podstawowa usługa może zostać rozwinięta o rozszerzenia czy sama wtyczka zmodyfikowana poprzez dostosowanie kodu
- Popularność; WooCommerce to jedno z najpopularnijeszych rozwiązań tego typu. Dzięki temu w internecie dostępnych jest pełno tutoriali, artykułów czy wpisów na forach dotyczących większości zagadnień dotyczących prowadzenia sklepu online przy pomocy tej wtyczki. Może to znacząco pomóc, szczególnie osobom niedoświadczonym
- Możliwość integracji; Rozbudowane możliwości integracji z różnymi systemami płatności czy wysyłki dają duże pole do dostosowania wtyczki do swoich potrzeb
<W> Wady WooCommerce
- Koszty rozwoju; O ile podstawowa wersja WooCommerce jest darmowa to przy rozwoju przedsiębiorstwa może się okazać, że nie obędzie się bez płatnych rozszerzeń czy pomocy programisty przy dostosowywaniu wtyczki
- Wymaga aktualizacji i konserwacji; Każda wtyczka, podobnie jak i sam WordPress, WooCommerce wymaga regularnej aktualizacji. Ważne jest także zadbanie o zgodność wersji używanego motywu na stronie z wersją wtyczki
Historia WooCommerce
WooCommerce zostało stworzone przez małą firmę WooThemes w 2011 roku. Początkowo była to mała wtyczka do WordPressa, która miała na celu umożliwienie sprzedaży produktów. Zdobyta popularność dzięki intuicyjności użytkowania i prostocie pozwoliła firmie się rorosnąć. W 2015 WooThemes zostało kupione przez Automattic, odpowiedzialnego za na przykład WordPress.com. Od tego czasu wtyczka stała się jednym z najważniejszych narzędzi e-commerce na świecie, obsługującym miliony sklepów internetowych.
Podsumowanie
Reasumując, WooCommerce to uniwersalne narzędzie do rozpoczęcia wirtualnej sprzedaży swoich produktów. Jest ono łatwe w początkowej konfiguracji, więc nie wymaga eksperckiej wiedzy odnośnie WordPress. WooCommerce to proste i intuicyjne narzędzie, dzięki któremu każdy może założyć sklep internetowy.