Strony produktowe (bez obsługi sklepu) można budować na wpisach lub produktach. Dla klienta wykonaliśmy analizę rozwiązań oraz przedstawiliśmy naszą rekomendację.
Strony produktowe – analiza czyli zbieranie założeń biznesowych
Klient zaplanował jako kolejny etap rozwoju dużego portalu zdrowotnego uruchomienie stron produktowych. Strony mają być czysto informacyjne, bez cen i możliwości zamawiania. W przyszłości jedynie może dojść funkcjonalność koszyka.
Wstępna analiza kierowała wszystkie kroki w stronę wpisów. Tutaj były przygotowane komponenty do re-użycia. To jednak zmieniło się, ponieważ wymagania co do wyszukiwarki i potencjalnego koszyka w bliżej nieokreślonym czasie skierowały rozwiązanie w kierunku woocommerce.
Przygotowany POC (proof of concept) potwierdził ten kierunek.
Wykorzystane funkcje WooCommerce
W standardzie woo ma dużo możliwości:
- atrybuty – możliwość określenia rożnych atrybutów i filtrowania po nich,
- produkty powiązane – croos i up sell,
- duża ilość bloków gutenberga do prezentacji,
- szablony przygotowane do obsługi sklepu,
- szybki export i import produktów.
To właśnie te możliwości wykorzystane zostały przy pracach nad stronami produktowymi.
Strony produktowe – wygląd
Strony produktowe miały być przejrzyste i nowoczesne. W górnej części zostało podkreślone zdjęcie z aktywnym tekstem hotspot. Uzupełnieniem jest opis z rozwijanymi tabelkami oraz opisem ciekawostek. Całość spinają 2 sekcje z produktami powiązanymi oraz lista artykułów związanych z produktem.
Strony produktowe – mobile
Strony produktowe są tak zrobione, że w wersji mobilnej użytkownik ma dużą swobodę w poruszaniu. Dostępny tekst jest optymalny do ekranu, co za tym idzie większe teksty można odkrywać jednym ruchem.
Strona wyszukiwarki i filtrów
Całość stron produktowych spina strona wyszukiwarki i filtrów, która umożliwia wygodę w wyszukiwaniu interesujących produktów. Poniżej sekcji wyszukiwarki jest część informacyjna przygotowana w estetyczny i przejrzysty sposób.
Ważne terminy PoC i hotspot
PoC to skrót od „Proof of Concept”, co w języku polskim oznacza „dowód koncepcji”. Jest to termin używany w różnych dziedzinach, takich jak technologia, biznes czy nauka, i odnosi się do realizacji projektu lub prototypu, który ma na celu udowodnienie, że dana koncepcja, pomysł lub technologia są wykonalne i mogą działać w praktyce.
W kontekście technologii, PoC często odnosi się do wczesnej wersji oprogramowania lub systemu, który demonstruje kluczowe funkcje lub możliwości, ale niekoniecznie jest w pełni rozwinięty ani gotowy do komercyjnego użycia. W biznesie PoC może być stosowany do przetestowania nowego pomysłu rynkowego przed zainwestowaniem większych zasobów.
W skrócie, PoC służy jako narzędzie do weryfikacji i oceny potencjalnych rozwiązań przed podjęciem decyzji o ich dalszym rozwoju czy wdrożeniu.
Hotspot to interaktywny element w formie aktywnego linku, który można umieścić na zdjęciu lub grafice. Po najechaniu kursorem lub kliknięciu na dany obszar zdjęcia, użytkownik może uzyskać dodatkowe informacje, przejść do innej strony internetowej lub wykonać inną akcję. Hotspoty są często wykorzystywane w edukacji, marketingu oraz interaktywnych prezentacjach, aby zwiększyć zaangażowanie i umożliwić łatwiejsze przyswajanie informacji. W kontekście zdjęć mogą one wskazywać na konkretne elementy, oferując szczegóły, opisy lub linki do powiązanych zasobów.