Odtworzenie wyglądu i funkcjonalności strony wykonanej w technologi SalesForce CMS na nowej platformie WordPress to wyzwanie, którego podjęliśmy się na początku 2023 roku.
Decyzja o pracach została podjęta pod presją czasu. Była wynikiem wysokich kosztów utrzymanie CMS w SalesForce. Klient postawił wymaganie, że nową stronę należy wykonać w przeciągu 2-3 tygodni. Tutaj należy zaznaczyć, że prace nad grafiką obecnej strony trwały ponad 2 lata.
Co więcej w zadanym czasie miała być wykonana także migracja, którą opisaliśmy w innym artykule – Migrator wpisów z SalesForce do WordPress.
Prace zaczęły się po testowym zasileniu i składały się z etapu POC:
- Przygotowania theme jako motyw potomny.
- Wstępne przygotowanie strony głównej poprzez edytor bloków Gutenberg.
Oraz etapu produkcyjnego po akceptacji biznesu:
- Przeniesienia zmian zawartych w CSS – programista frontend.
- Przeniesienie zmian funkcjonalnych – programista backend.
- Administracja stroną, w tym instalowanie wtyczek.
- Prace redaktorskie – edycja wpisów, wprowadzanie stron statycznych w blokach.
- Prezentacje i szkolenia dla użytkowników.
- Konfiguracja SEO.
- Wykonanie prac optymalizacyjnych – cache, kompresja danych itd..
Podsumowanie prac:
Termin określony przez klienta został przekroczony o 5 dni roboczych. Wynikało to z faktu szkoleń biznesu, który był odpowiedzialny za odbiór wykonanych prac.
Jakość wykonanych prac został oceniona wyżej niż pierwotnie zakładano.
Podsumowanie szybkości działania i parametrów SalesForce -> WordPress:
Już pierwsze godziny po wdrożeniu pokazały, że rozwiązanie WordPress jest lżejsze niż SalesForce co ma przełożenie na odczucie użytkowników mobilnych.
Ilość czasu spędzania użytkowników na stronie znacząco wzrosła.
Statystyki Page Speed znacząco się poprawiły i to pod każdym względem – przy czym dla mobile 91/100 to wartość wyjściowa nad którą można jeszcze popracować.