Migrator wpisów to narzędzie jakie przygotowaliśmy dla specjalnie na potrzeby klienta. Wymagana była szybkość wykonania eksportu i importu artykułów między dwoma CMSami przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości.
Do przeniesienia było ponad 2600 artykułów w 20 kategoriach oraz ponad 100 stron. Ręczne przeniesienie wyceniono na 3 miesiące pracy dla 3 osób.
Wykonane prace – migrator wpisów:
I. Analityk biznesowy:
- Analiza oraz ocena jakościowa dostarczonych wyeksportowanych z SalesForce artykułów oraz pytań.
- Analiza biznesowa połączeń logicznych w dotychczasowym CMS.
- Wypracowanie koncepcji nowego portalu w CMS
II. Programista WordPress:
- Wykonanie narzędzia na podstawie przekazanych wytycznych z analizy biznesowej.
- Przygotowanie procedury zasilenia, w tym czyszczenia i formatowania danych.
- Testowe zasilenie 120 artykułami .
Fazy prac przy migracji artykułów
1. Testowe zasilenie POC
Po testowym zasileniu nastąpiły testy wykonane przez zespół IT. Wykryte błędy były przyczynkiem do dopracowania migratora WP oraz procedury przygotowania danych.
Zaakceptowany system trafił do testów biznesowych, które głównie tyczyły się jakości przeniesienia danych. W głównej mierze zawartości contentu: wpisów, filmów czy grafik. Liczne zgłoszone uwagi zostały uwzględnione w dopracowaniu mechanizmów aktualizacji danych pod wymogi nowego edytora WordPress, czyli pod bloki Gutenberg.
2. Produkcyjne zasilenie POC
Zakończenie testów był znakiem do rozpoczęcia migracji produkcyjnej. Została ona przeprowadzona na całej bazie artykułów. W procesie migracji zostało przeniesionych 99,99% artykułów. Te 3 nieprzeniesione miały błędy logiczne i braki danych – jak się okazało później w czasie sprawdzenia przyczyn.
Klient był bardzo zadowolony z efektu pracy oraz czasu realizacji. Od czasu podjęcia decyzji do publikacji nowego portalu minęło niespełna 3 tygodnie. Przy czym najwięcej czasu zajęła praca nad przeniesieniem szaty graficznej oraz licznych funkcjonalności. Sam czas przygotowania migracji to niespełna 2 tygodnie licząc w tym wykonanie narzędzia oraz testy.
Opis kroków procedury importu:
- Przygotowanie w edytorze tekstowym N++ danych.
- Import danych surowych.
- Scalenie danych zachowując logikę biznesową.
- Generowanie nazw zdjęć
- Generowanie plików o odpowiedniej strukturze nazwy.
- Uzupełnianie danych za pomocą danych słownikowych – przygotowanie struktury Gutenberg.
- Eksport plików z gotowymi artykułami.
- Przegranie na serwer zdjęć.
- Import artykułów za pomocą narzędzia IMPORT WP.
- Mapowanie artykułów ze scalonymi danymi i zdjęciami.
- Uzupełnienie danych SEO oraz opisów zdjęć.