Tworzenie stron www to proces, którego finalnym produktem jest wizualizacja naszego pomysłu. Utrzymanie stron internetowych to ciągła praca nad wysokiej jakości treściami oraz zmiany pod aktualne SEO.
Tworzenie stron stron internetowych
1. planowanie
określenie celu oraz wizji rozwiązania, analiza potrzeb i wymagań,
2. projektowanie
wizualizacja koncepcji określonej w planowaniu,
3. programowanie
prace związane z przeniesieniem wizualizacji na dane środowisko,
4. testowanie
sprawdzenie poprawności wykonanych prac,
5. akceptacja
finalna akceptacja prac przed publikacją, określenie statusu prac,
6. wdrożenie
ostateczny krok czyli publikacja strony rozpoczynająca okres powdrożeniowy.
Planowanie to ważny etap, który w dużej mierze ma przełożenie na wszystkie dalsze czynności, ilości poświęconego czasu czyli koszty projektu. Określenie celu definiuje wizję rozwiązania. Wizja ma przełożenie na potrzeby i pomaga określić wymagania. Dobrze określony zestaw informacji pozwala na zdefiniowanie wymagań stawianych rozwiązaniu. Pamiętajmy, że późniejsze zmiany mogą mieć duże przełożenie na koszty projektu oraz jego czas.
Projektowanie czyli ubieranie konceptu w UX jest dość ciekawym punktem. Możemy dać dużą dowolność grafikowi lub określić swoje wyobrażenia. Możemy także samodzielnie przygotować wizualizację. Z naszego doświadczenia jednak wynika, że najtańszym rozwiązaniem jest oddanie projektu w sprawne ręce grafika lub agencji zajmującej się grafikami dla stron www. Pamiętaj jednak sprawdź portfolio przed podpisaniem umowy oraz określ przeniesienie praw do stworzonego dzieła.
Programowanie jest pochodną powyższych punktów. Można przygotować tak makiety aby nie była konieczna praca programistyczna. WordPress oparty na blokach Gutenberga pozwala na minimalizację prac w bezpośrednim kodzie strony.
Testy weryfikują wykonane prace. Pamiętać należy, że jakość będzie określała Twój profesjonalizm. W związku z tym poświęć odpowiedni czas na sprawdzenie podstawowych funkcjonalności na urządzeniach mobilnych jak i desktop.
Akceptacja jest pochodną testów i potwierdza gotowość do produkcyjnego wdrożenia strony www – upublicznienia w internecie. Od tej pory zaczyna się czas powdrożeniowy, w którym to zwracamy uwagę na działanie strony, poprawiamy jej ewentualne braki lub usterki.
Po etapie powdrożeniowym zaczyna się etap utrzymania strony, który trwa ciągle aż do wyłączenia strony.
Utrzymanie stron internetowych
1. optymalizacja
praca nad parametrami strony PAGE SPEED,
2. kontent
wprowadzanie wartościowej treści oraz materiałów graficznych,
3. seo
prace związane z optymalizacją treści pod seo.
Optymalizacja powinna być elementem, na który programista zwraca uwagę w czasie implementacji rozwiązania. W czasie utrzymania powinna być związana, nie tylko z kodem strony, a zawartością kontentu, jego jakością oraz ilością.
Kontent powinien być dodawany sukcesywnie na stronę. Powinien być wysokiej jakości, najlepiej unikatowy oraz szeroko opisujący zagadnienie. Dodatkowo powinien być prawidłowo opisany pod SEO.
Monitorowanie treści pod względem SEO to proces, który powinien być wykonywany regularnie. Idealnie gdy oparty jest on na zmieniających się wytycznych GOOGLE. Zmiany w największej wyszukiwarce obecnie są wprowadzane minimalnie raz na kwartał. Zdarzają się jednak okresy, że zmiany są implementowane raz na miesiąc. Monitorowanie treści pod względem SEO powinno opierać się także na wskaźnikach odwiedzalności i klikalności naszej strony. Dzięki temu możemy w szybki sposób reagować w sytuacji, kiedy nasze strony tracą pozycję w wyszukiwarce.
Tworzenie i utrzymanie stron internetowych – pytania na które musisz odpowiedzieć
Aby optymalnie wykonać prace należy odpowiedzieć sobie na pytanie co ma robić strona internetowa, na jakie potrzeby ma odpowiadać. Należy określić cel oraz miernik celu. Miernik przy tym musi być mierzalny. Dlatego też jako miernik użyj: wartości pieniężnych lub czasu np. spędzania na stronie internetowej, ilości wejść itd. Jak już wiesz dlaczego będziesz robić stronę www określ wizję twojej strony: czy ma być najładniejsza, najszybsza czy najgłupsza i na jakim obszarze: lokalnym, ogólnopolskim czy globalny. Na zakończenie określ jakie potrzeby klientów mają być zaspokajane na stronie.
Poniżej przykładowe odpowiedzi:
Przykładowy cel: “Sprzedaż usług”
Przykładowy miernik celu: “WZROST sprzedaży”
Przykładowa wizja: “Stworzenie NAJSZYBSZEJ strony na rynku ogólnopolskim”
Przykładowe potrzeby: “Dostarczenie NISZOWYCH usług”
Określenie wymagań biznesowych dla stron internetowych
Wymagania biznesowe pozwalają na przejrzysty opis zawartości strony internetowej. Są one materiałem pomocnym w pracy przy planowaniu i wykonywaniu prac programistycznych. Dlatego warto poświęcić trochę czasu na szczegółowe opisanie wymagań aby zaoszczędzić na kolejnych etapach.
Poniżej przykładowe wymagania biznesowe:
– strona www ma być tania w eksploatacji,
– portal ma być nieskomplikowana,
– serwis ma mieć formularz kontaktowy,
– strona www ma mieć sekcje portfolio,
– strona internetowa ma mieć sekcje blog,
– serwis www ma mieć sekcje wiki,
– portal www ma posiadać sklep internetowy.
Tworzenie stron internetowych – najczęściej zadawane pytania
Napisz do nas za pomoce formularza na stronie kontakt. Skontaktujemy się z Tobą w przeciągu 48 godzin. Nad Twoją stroną będzie czuwał dedykowany konsultant.
Cena zależy od skomplikowania. Koszt Twojej wymarzonej strony możesz poznać w ramach darmowej wyceny.
Tak. Tworzymy strony dostosowane do wersji mobilnych.
Tak. Tworzymy stronę na WorPress, najbardziej popularnym CMS na świecie, który swoją popularność zyskał dzięki prostocie i intuicyjności