Meta description to jedno z pojęć związanych z tworzeniem stron internetowych. Ten artykuł rozwieje wszelkie jego tajemnicę. Co to jest? Czy warto poświęcić na niego czas?
Co to meta description?
Jest to jeden z elementów opisów meta, jak na przykład meta title. Opisy meta nie są wyświetlane na końcowej stronie internetowej. Zamiast tego zawierają informacje przydatne dla wyszukiwarek. Na podstawie tych informacji roboty wyszukiwarek ustawiają listy wyników wyszukiwania. Znalezienie się na pierwszej jej stronie jest priorytetem, ponieważ to będąc na niej strona ma największe szanse, że użytkownik w nią kliknie. Meta description z założenia pojawia się po tytule w wynikach wyszukiwania czy przy udostępnianiu stron, na przykład na Facebooku. Jednak często się zdarza, że na stronie wyników wyszukiwania pojawi się inny, wygenerowany przez wyszukiwarkę opis, który został stworzony na podstawie treści strony. Dzieje się tak, by pokazać użytkownikom treść jak najbardziej dopasowaną do zapytania. Im lepszy, bardziej wartościowy meta opis, tym większe szanse, że to on będzie się pojawiał.
Jaki wpływ ma meta description na pozycjonowanie?
Jak już zostało powyżej wspomniane, pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania jest kluczowe dla jej zasięgów. Jednak meta description nie ma wpływu na ocenę przez wyszukiwarkę. Czy to oznacza, że nie warto tracić na nie czasu? Odpowiedź brzmi nie, ponieważ oprócz wyszukiwarek o jakości strony trzeba przekonać także użytkowników. Aby to zrobić z pomocą może przyjść właśnie meta opis. Gdy zostanie on poprawnie skonstruowany, może przekonać odbiorców o profesjonalizmie oraz uławtić im odnalezienie zawartych na stronie informacji.
Jak powinien wyglądać meta description?
Długość
Maksymalna długość, która zapewni, że meta opis będzie w całości wyświetlał się na komputerze (gdy opis jest za długi wyszukiwarka obcina jego część i kończy wielokropkiem) to 160 znaków
Precyzyjność
Meta opis nie jest długi, dlatego ważne jest by w wyznaczonym limicie znaków przekazać najważniejsze informacje dotyczące strony. Warto używać pełnych zdań zamiast wymieniać, na przykład, nasze usługi po przecinku, ponieważ jest to bardziej czytelne i informacyjne. Głównym celem meta opisu jest przekazanie informacji użytkownikowi.
Słowa kluczowe
Meta opis powinien zawierać słowo kluczowe, ponieważ to ono jest przeważnie tematem strony. Jednak nie należny popadać w skrajności. Umieszczenie zbyt wielu fraz kluczowych w opisie, może sprawić, że wyszukiwarki nie uznają go za przydatny dla użytkowników i go zmienią.
Gdzie wpisać meta description
HTML
Używając HTML meta opis należy wpisać w sekcji head. Znaczniki do tego stworzone to: <meta name=”description” content=”wstaw swój opis”>
WordPress
Przy korzystaniu z WordPress, chcąc stworzyć meta description najłatwiej uzyć jednej z wtyczek jak na przykład YoastSEO. Dzięki niej przy edycji strony, na samym dole pojawi się okienko, gdzie można wpisać opis.
Podsumowanie
Reasumując, o ile meta description nie wpływa na pozycjonowanie strony, a czasami nawet nie zostaje wyświetlony, warto poświęcić chwilę czasu na jego napisanie. Chociażby dlatego, że będzie się pojawiał przy linkach. Szczególne warto zadbać o meta opisy strony głównej i stron najbardziej popularnych. Należy pamiętać, że meta opis jest głównie dla użytkowników, więc czytelność jest priorytetem.