2024-07-19 | Porady SEO | 3 min czytania

Meta description – czy warto go tworzyć? Jaki ma wpływ na SEO?


audyt seo

Meta description to jedno z pojęć związanych z tworzeniem stron internetowych. Ten artykuł rozwieje wszelkie jego tajemnicę. Co to jest? Czy warto poświęcić na niego czas?

Co to meta description?

Jest to jeden z elementów opisów meta, jak na przykład meta title. Opisy meta nie są wyświetlane na końcowej stronie internetowej. Zamiast tego zawierają informacje przydatne dla wyszukiwarek. Na podstawie tych informacji roboty wyszukiwarek ustawiają listy wyników wyszukiwania. Znalezienie się na pierwszej jej stronie jest priorytetem, ponieważ to będąc na niej strona ma największe szanse, że użytkownik w nią kliknie. Meta description z założenia pojawia się po tytule w wynikach wyszukiwania czy przy udostępnianiu stron, na przykład na Facebooku. Jednak często się zdarza, że na stronie wyników wyszukiwania pojawi się inny, wygenerowany przez wyszukiwarkę opis, który został stworzony na podstawie treści strony. Dzieje się tak, by pokazać użytkownikom treść jak najbardziej dopasowaną do zapytania. Im lepszy, bardziej wartościowy meta opis, tym większe szanse, że to on będzie się pojawiał.

Jaki wpływ ma meta description na pozycjonowanie?

Jak już zostało powyżej wspomniane, pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania jest kluczowe dla jej zasięgów. Jednak meta description nie ma wpływu na ocenę przez wyszukiwarkę. Czy to oznacza, że nie warto tracić na nie czasu? Odpowiedź brzmi nie, ponieważ oprócz wyszukiwarek o jakości strony trzeba przekonać także użytkowników. Aby to zrobić z pomocą może przyjść właśnie meta opis. Gdy zostanie on poprawnie skonstruowany, może przekonać odbiorców o profesjonalizmie oraz uławtić im odnalezienie zawartych na stronie informacji.

Jak powinien wyglądać meta description?

Długość

Maksymalna długość, która zapewni, że meta opis będzie w całości wyświetlał się na komputerze (gdy opis jest za długi wyszukiwarka obcina jego część i kończy wielokropkiem) to 160 znaków

Precyzyjność

Meta opis nie jest długi, dlatego ważne jest by w wyznaczonym limicie znaków przekazać najważniejsze informacje dotyczące strony. Warto używać pełnych zdań zamiast wymieniać, na przykład, nasze usługi po przecinku, ponieważ jest to bardziej czytelne i informacyjne. Głównym celem meta opisu jest przekazanie informacji użytkownikowi.

Słowa kluczowe

Meta opis powinien zawierać słowo kluczowe, ponieważ to ono jest przeważnie tematem strony. Jednak nie należny popadać w skrajności. Umieszczenie zbyt wielu fraz kluczowych w opisie, może sprawić, że wyszukiwarki nie uznają go za przydatny dla użytkowników i go zmienią.

Gdzie wpisać meta description

HTML

Używając HTML meta opis należy wpisać w sekcji head. Znaczniki do tego stworzone to: <meta name=”description” content=”wstaw swój opis”>

WordPress

Przy korzystaniu z WordPress, chcąc stworzyć meta description najłatwiej uzyć jednej z wtyczek jak na przykład YoastSEO. Dzięki niej przy edycji strony, na samym dole pojawi się okienko, gdzie można wpisać opis.

Podsumowanie

Reasumując, o ile meta description nie wpływa na pozycjonowanie strony, a czasami nawet nie zostaje wyświetlony, warto poświęcić chwilę czasu na jego napisanie. Chociażby dlatego, że będzie się pojawiał przy linkach. Szczególne warto zadbać o meta opisy strony głównej i stron najbardziej popularnych. Należy pamiętać, że meta opis jest głównie dla użytkowników, więc czytelność jest priorytetem.

Najczęściej czytane:

prowadzenie firmy

Dzielenie dysku na partycje to ważny element instalacji systemu operacyjnego. Możemy podzielić dysk na partycje w czasie lub po instalacji Windows 11.

prowadzenie firmy

Resetowanie hasła w systemie Windows może być konieczne, gdy zapomnimy swoje aktualne hasło lub chcemy zresetować hasło dla innego użytkownika.

modernizacja wordpress

Z przedstawionych we wisie 3 sposobów na usunięcie /category wg mnie najlepszym sposobem jest wykorzystanie wtyczki Yoast SEO. Polecamy tą wtyczkę do SEO.


Zapoznaj się z innymi wpisami:

audyt seo

Odkryj, jak wizytówka Google może zwiększyć widoczność Twojej firmy, przyciągnąć nowych klientów oraz poprawić pozycjonowanie w wyszukiwarce.

audyt seo

Zdobądź praktyczne umiejętności SEO! Nauczysz się optymalizacji treści, analizy technicznej, budowy linków i wykorzystania narzędzi, by awansować w Google.

audyt seo

Linkowanie wewnętrzne może pomóc twoje witrynie w ułatwieniu nawigacji po niej oraz w kontekstowym połączeniu treści. Dowiedz się jak używać linkowania.