SEO to sztuka pisania wartościowych treści na strony internetowe. Treści, które są przyjazne dla klienta (sprzedają produkt lub usługę), ale również dla wyszukiwarek internetowych. Pomagają one poprawić widoczność witryny w wynikach, a także zaspokoić potrzeby informacyjne potencjalnych klientów. Dzięki dobrze wdrożonym wytycznym SEO będzie generowany bardziej wartościowy ruch na stronie.
Zasady tworzenia tekstów SEO:
- zadbaj o przyciągające uwagę tytuł i lead (zajawkę), to właśnie te dwa elementy wpływają na to, że internauta kliknie w link, aby lepiej zapoznać się z jego treścią;
- tytuł powinien być względnie krótki, zawierać słowa kluczowe najlepiej w dokładnym dopasowaniu i zdradzać tematykę, której dotyczy artykuł;
- tworząc tekst na stronę internetową w pierwszej kolejności skup się na użytkowniku, nie na wyszukiwarce i słowach kluczowych, tak aby artykuł był zwięzły, czytelny i przejrzysty;
- dodawaj treści unikatowe i rozbudowane, ponieważ takie treści lubią roboty wyszukiwarek, przez co istnieje większe prawdopodobieństwo, że robot odnajdzie nasz tekst i przypisze mu większą wartość;
- umieszczaj długie ale i interesujące treści, ponieważ wydłużają one średni czas trwania sesji, a tym samym zmniejsza konwersję odrzuceń, pozytywnie wpływając na pozycjonowanie witryny;
- staraj się zamieszczać bogate słownictwo we wpisach;
- buduj poprawny szyk zdań aby przekaz był jasny dla czytelnika;
- pamiętaj o ortografii i poprawnej interpunkcji, ponieważ błędy językowe, które wychwyci mechanizm sugestii Google, to znak dla wyszukiwarki, że treści nie zasługują na to, aby zaproponować je użytkownikom.
Ile znaków powinien mieś treść na stronie www?
Ilość znaków wynika od rodzaj tekstu:
- strona główna > 2500 zzs (zzs czyli znaki ze spacjami),
- artykuł > 3000 zzs,
- podstrona kategorii > 2500 zzs,
- opis produktu > 1500 zzs,
- kontakt > 300 zzs.
Co to jest zzs?
zzs to skrót od znaki ze spacjami. Czyli to ilość wszystkich znaków w treści i odstępów.