2022-08-25 | Porady SEO | 3 min czytania

6 wskazówek jak być wyżej w google?


audyt seo

Strona mimo nakładów nie znajduje się wysoko w google. Dlaczego się tak dzieje to pytanie, które zadaje na co dzień tysiące ludzi na całym świecie. Przedstawimy najczęstsze przyczyny.

Powody braku stron w top 10 google:

Powód 1: Za mało treści (contentu na stronie).

Promowanie stron w google jeszcze klika lat temu wymagało tylko dobrze napisanej treści i dobrze zrobionej optymalizacji SEO. Takie strony szybko zyskiwały w oczach wyszukiwarek. Obecnie to się zmieniło. Strona musi mieć bardzo dużo materiału o wysokiej jakości. Co to znaczy dużo? Wg nas aby odnieść sukces należy na stronie www zamieścić przeszło 1000 artykułów.

Powód 2: Niska jakość treści.

Ilość to jedna z przesłanek ale nie tylko liczba jest ważna. Treść powinna być odpowiedniej długości – przeszło 300 znaków (najlepiej 1000 znaków). Powinien być nadany optymalny tytuł strony/artykułu, opis seo oraz url. Na pewno ważna jest zawartość: stosowanie h1, h2, h3 oraz ich struktura. Stosowanie alt dla obrazków oraz ich odpowiednie rozszerzenie i wielkość. Zdecydowanie wynik poprawi używanie spisów wewnętrznych. Nie wspomnę o słowach łączących i kluczowych z punktu widzenia wyszukiwarki.

Jak widać jakość to dość złożone zagadnienie. Jeżeli zaczynasz dopiero drogę ze swoją stronę zleć napisanie treści specjalistom. W perspektywie czasu będzie taniej przy osiągnięciu zamierzonego celu.

Powód 3: Brak stron odsyłających zaindeksowanych w google

Kolejnym problemem jest zbyt mała ilość stron odsyłających do naszej witryny. Chodzi tu o strony zewnętrzne odsyłające do naszego url. Na podstawie tych linków oraz jakości stron google określa czy strona jest wartościowa (czy się ją cytuje itd.). W związku z tym postaraj się zaistnieć na forach tematycznych, w sieciach społecznościowych itd. Pamiętaj, że tylko wartościowe strony dają efekt.

Powód 4: Zbyt wolno działająca strona wg google

Czas oraz sposób wyświetlania strony zwłaszcza na komórce (mobile) ma duże przełożenie na pozycje stron w google. W podsumowaniu zasada jest prosta: strona, która działa szybciej, ma mniejsze przesunięcia w czasie pobierania wygrywa przed innymi stronami. Aby tego dokonać stosuj optymalizację cache oraz kompresuj zasoby takie jak JS czy css.

Parametry strony internetowej możesz sprawdzić w bezpłatnym narzędziu https://pagespeed.web.dev/.

Powód 5: Brak schema.org

Dane strukturalne zagościły na stałe w internecie. Pozwalają w szybki sposób indeksować strony poprzez metadane. Jeżeli nie używasz ich w artykułach automatycznie tracisz względem stron używających schema.

Powód 6: Brak sitemap

Dobra strona posiada dobrze zrobioną sitemap. Oczywiście większość CMS robi ją automatycznie, ponieważ czasy ręcznego tworzenia odeszły do lamusa. To redaktorzy poprzez określenie kategorii i tagów dbają o odpowiednią strukturę, która bezpośrednio służy do zaproszenia robota wyszukiwarki na stronę www.

Zadbaj o odpowiednią strukturę kategorii. Staraj się nie przypisywać artykułów do kilku kategorii. Stosuj do wielokrotnego przypisania tagi.

Najczęściej czytane:

prowadzenie firmy

Dzielenie dysku na partycje to ważny element instalacji systemu operacyjnego. Możemy podzielić dysk na partycje w czasie lub po instalacji Windows 11.

modernizacja wordpress

Z przedstawionych we wisie 3 sposobów na usunięcie /category wg mnie najlepszym sposobem jest wykorzystanie wtyczki Yoast SEO. Polecamy tą wtyczkę do SEO.

prowadzenie firmy

Resetowanie hasła w systemie Windows może być konieczne, gdy zapomnimy swoje aktualne hasło lub chcemy zresetować hasło dla innego użytkownika.


Zapoznaj się z innymi wpisami:

audyt seo

Linkowanie zewnętrzne jest ważną częścią SEO na stronie. Wiedząc jak skutecznie z niego korzystać możesz pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie.

strony internetowe

SVG jest formatem mniej znanym niż standardowy PNG czy JPEG. Poznaj co oferuje format, jakie są jego zastosowania na stronach internetowych oraz wady i zalety.

audyt seo

Pozycjonowanie organiczne to jeden z głównych aspektów na którym warto się skupić przy tworzeniu strony, który jest kluczowy w budowaniu jej widoczności.