Strona mimo nakładów nie znajduje się wysoko w google. Dlaczego się tak dzieje to pytanie, które zadaje na co dzień tysiące ludzi na całym świecie. Przedstawimy najczęstsze przyczyny.
Powody braku stron w top 10 google:
Powód 1: Za mało treści (contentu na stronie).
Promowanie stron w google jeszcze klika lat temu wymagało tylko dobrze napisanej treści i dobrze zrobionej optymalizacji SEO. Takie strony szybko zyskiwały w oczach wyszukiwarek. Obecnie to się zmieniło. Strona musi mieć bardzo dużo materiału o wysokiej jakości. Co to znaczy dużo? Wg nas aby odnieść sukces należy na stronie www zamieścić przeszło 1000 artykułów.
Powód 2: Niska jakość treści.
Ilość to jedna z przesłanek ale nie tylko liczba jest ważna. Treść powinna być odpowiedniej długości – przeszło 300 znaków (najlepiej 1000 znaków). Powinien być nadany optymalny tytuł strony/artykułu, opis seo oraz url. Na pewno ważna jest zawartość: stosowanie h1, h2, h3 oraz ich struktura. Stosowanie alt dla obrazków oraz ich odpowiednie rozszerzenie i wielkość. Zdecydowanie wynik poprawi używanie spisów wewnętrznych. Nie wspomnę o słowach łączących i kluczowych z punktu widzenia wyszukiwarki.
Jak widać jakość to dość złożone zagadnienie. Jeżeli zaczynasz dopiero drogę ze swoją stronę zleć napisanie treści specjalistom. W perspektywie czasu będzie taniej przy osiągnięciu zamierzonego celu.
Powód 3: Brak stron odsyłających zaindeksowanych w google
Kolejnym problemem jest zbyt mała ilość stron odsyłających do naszej witryny. Chodzi tu o strony zewnętrzne odsyłające do naszego url. Na podstawie tych linków oraz jakości stron google określa czy strona jest wartościowa (czy się ją cytuje itd.). W związku z tym postaraj się zaistnieć na forach tematycznych, w sieciach społecznościowych itd. Pamiętaj, że tylko wartościowe strony dają efekt.
Powód 4: Zbyt wolno działająca strona wg google
Czas oraz sposób wyświetlania strony zwłaszcza na komórce (mobile) ma duże przełożenie na pozycje stron w google. W podsumowaniu zasada jest prosta: strona, która działa szybciej, ma mniejsze przesunięcia w czasie pobierania wygrywa przed innymi stronami. Aby tego dokonać stosuj optymalizację cache oraz kompresuj zasoby takie jak JS czy css.
Parametry strony internetowej możesz sprawdzić w bezpłatnym narzędziu https://pagespeed.web.dev/.
Powód 5: Brak schema.org
Dane strukturalne zagościły na stałe w internecie. Pozwalają w szybki sposób indeksować strony poprzez metadane. Jeżeli nie używasz ich w artykułach automatycznie tracisz względem stron używających schema.
Powód 6: Brak sitemap
Dobra strona posiada dobrze zrobioną sitemap. Oczywiście większość CMS robi ją automatycznie, ponieważ czasy ręcznego tworzenia odeszły do lamusa. To redaktorzy poprzez określenie kategorii i tagów dbają o odpowiednią strukturę, która bezpośrednio służy do zaproszenia robota wyszukiwarki na stronę www.
Zadbaj o odpowiednią strukturę kategorii. Staraj się nie przypisywać artykułów do kilku kategorii. Stosuj do wielokrotnego przypisania tagi.