2022-08-25 | Porady SEO | 3 min czytania

6 wskazówek jak być wyżej w google?


audyt seo

Strona mimo nakładów nie znajduje się wysoko w google. Dlaczego się tak dzieje to pytanie, które zadaje na co dzień tysiące ludzi na całym świecie. Przedstawimy najczęstsze przyczyny.

Powody braku stron w top 10 google:

Powód 1: Za mało treści (contentu na stronie).

Promowanie stron w google jeszcze klika lat temu wymagało tylko dobrze napisanej treści i dobrze zrobionej optymalizacji SEO. Takie strony szybko zyskiwały w oczach wyszukiwarek. Obecnie to się zmieniło. Strona musi mieć bardzo dużo materiału o wysokiej jakości. Co to znaczy dużo? Wg nas aby odnieść sukces należy na stronie www zamieścić przeszło 1000 artykułów.

Powód 2: Niska jakość treści.

Ilość to jedna z przesłanek ale nie tylko liczba jest ważna. Treść powinna być odpowiedniej długości – przeszło 300 znaków (najlepiej 1000 znaków). Powinien być nadany optymalny tytuł strony/artykułu, opis seo oraz url. Na pewno ważna jest zawartość: stosowanie h1, h2, h3 oraz ich struktura. Stosowanie alt dla obrazków oraz ich odpowiednie rozszerzenie i wielkość. Zdecydowanie wynik poprawi używanie spisów wewnętrznych. Nie wspomnę o słowach łączących i kluczowych z punktu widzenia wyszukiwarki.

Jak widać jakość to dość złożone zagadnienie. Jeżeli zaczynasz dopiero drogę ze swoją stronę zleć napisanie treści specjalistom. W perspektywie czasu będzie taniej przy osiągnięciu zamierzonego celu.

Powód 3: Brak stron odsyłających zaindeksowanych w google

Kolejnym problemem jest zbyt mała ilość stron odsyłających do naszej witryny. Chodzi tu o strony zewnętrzne odsyłające do naszego url. Na podstawie tych linków oraz jakości stron google określa czy strona jest wartościowa (czy się ją cytuje itd.). W związku z tym postaraj się zaistnieć na forach tematycznych, w sieciach społecznościowych itd. Pamiętaj, że tylko wartościowe strony dają efekt.

Powód 4: Zbyt wolno działająca strona wg google

Czas oraz sposób wyświetlania strony zwłaszcza na komórce (mobile) ma duże przełożenie na pozycje stron w google. W podsumowaniu zasada jest prosta: strona, która działa szybciej, ma mniejsze przesunięcia w czasie pobierania wygrywa przed innymi stronami. Aby tego dokonać stosuj optymalizację cache oraz kompresuj zasoby takie jak JS czy css.

Parametry strony internetowej możesz sprawdzić w bezpłatnym narzędziu https://pagespeed.web.dev/.

Powód 5: Brak schema.org

Dane strukturalne zagościły na stałe w internecie. Pozwalają w szybki sposób indeksować strony poprzez metadane. Jeżeli nie używasz ich w artykułach automatycznie tracisz względem stron używających schema.

Powód 6: Brak sitemap

Dobra strona posiada dobrze zrobioną sitemap. Oczywiście większość CMS robi ją automatycznie, ponieważ czasy ręcznego tworzenia odeszły do lamusa. To redaktorzy poprzez określenie kategorii i tagów dbają o odpowiednią strukturę, która bezpośrednio służy do zaproszenia robota wyszukiwarki na stronę www.

Zadbaj o odpowiednią strukturę kategorii. Staraj się nie przypisywać artykułów do kilku kategorii. Stosuj do wielokrotnego przypisania tagi.

Najczęściej czytane:

prowadzenie firmy

Dzielenie dysku na partycje to ważny element instalacji systemu operacyjnego. Możemy podzielić dysk na partycje w czasie lub po instalacji Windows 11.

prowadzenie firmy

Resetowanie hasła w systemie Windows może być konieczne, gdy zapomnimy swoje aktualne hasło lub chcemy zresetować hasło dla innego użytkownika.

modernizacja wordpress

Z przedstawionych we wisie 3 sposobów na usunięcie /category wg mnie najlepszym sposobem jest wykorzystanie wtyczki Yoast SEO. Polecamy tą wtyczkę do SEO.


Zapoznaj się z innymi wpisami:

audyt seo

Zdobądź praktyczne umiejętności SEO! Nauczysz się optymalizacji treści, analizy technicznej, budowy linków i wykorzystania narzędzi, by awansować w Google.

audyt seo

Wizytówka Google to darmowe narzędzie, ale wiele osób pada ofiarą oszustw związanych z jej zakładaniem i pozycjonowaniem. Sprawdź, jak się nie dać!

audyt seo

Linkowanie wewnętrzne może pomóc twoje witrynie w ułatwieniu nawigacji po niej oraz w kontekstowym połączeniu treści. Dowiedz się jak używać linkowania.