Pozycjonowanie pod wyszukiwarki jest ważnym elementem w SEO. Wymaga czasu i cierpliwości. Efekty są widoczne po miesiącu.
Wykonany audyt SEO strony pratia.pl wykazał kilka nieprawidłowości do poprawy. Zmiany zostały wykonane i udostępnione na produkcji.
Po wdrożeniu okazało się że robot google nie widzi nowych adresów url stron. Stan ten widoczny był w narzędziu GSC. Zmiany nie wpływały na wzrost widoczności strony czy ilości wejść.
Problem w pozycjonowaniu
Ręczne pozycjonowanie
Rozwiązaniem powyższego problemu jest pozycjonowanie manualne w GSC. Polega ono na ręcznym zgłaszaniu stron, po wcześniejszej aktualizacji sitemap.xml. Czynność należy powtarzać do momentu, w którym wszystkie nowe url zastąpią stare. W związku z faktem, że Google limituje możliwość zgłaszania 10 stron dziennie czynność trwa klika dni. Efekty naszej pracy są widoczne już po kliku dniach. Jeżeli wszystkie zmiany zostały wykonane prawidłowo powinniśmy zauważyć wzrost odwiedzin i kliknięć na stronie. Tak było w przypadku pozycjonowania strony pratia.pl.
Jak widać na powyższym wykresie od czasu rozpoczęcia pozycjonowania strony ilość wejść i kliknięć zwiększyła się o ponad 100%.
Ręczne pozycjonowanie – Podsumowanie
Poprawienie nieprawidłowości, które wykazał audyt SEO, spowodowało duży wzrost wejść na stronę. Ręczne działania w tym wypadku były kluczem do sukcesu w pozycjonowaniu. Wynikało to z ułomności CMS Salesforce w zakresie dostępności robotów indeksujących do treści – optymalizacja dynamicznie renderowanej strony pod wyszukiwarki.
Należy wdrożyć kolejne rekomendacje aby kontynuować wzrost ilości użytkowników strony.