Liczba agencji interaktywnych (agencji SEO) wciąż rośnie. Nie ma w tym nic dziwnego. Według najnowszych badań już co druga firma korzysta z usługi pozycjonowania. Z tego też powodu regularnie, co najmniej co roku możemy w sieci znaleźć rankingi firm SEO.
Mimo pojawienia się “nowych graczy” na rynku z tabel wynikowych wynika, że grupa najważniejszych, najbardziej wpływowych agencji w branży seo/sem praktycznie się nie zmienia. Co jest brane pod uwagę przy tworzeniu rankingów? Dlaczego są one tak istotne?
Rankingi firm SEO – jakie dane są brane pod uwagę?
Wyniki publikowane są w oparciu o następujące dane:
- staż agencji na rynku,
- liczba opinii w Clutch/Google Maps,
- średnia ocen w Google,
- liczba pracowników na Linkedin,
- liczba pracowników przy SEO,
- liczba fraz w TOP10 na podstawie Senuto.
I wiele innych. Tak naprawdę każdy ranking, w zależności od organu badawczego może być nieco inny.
Dlaczego rankingi agencji SEO są ważne?
Coroczne rankingi SEO pozwalają zbadać kondycję rynku. Przeanalizować wyniki, podejść do nich krytycznym okiem i wyciągnąć wnioski. Firmy – analizując takie rankingi mogą zorientować się na czym muszą jeszcze popracować, wzmocnić pozycję eksperta w branży. Klienci natomiast mogą zrobić solidny “research” branży – na drodze wyboru odpowiedniej agencji do długofalowej współpracy.