W tym wpisie dowiesz się co zrobić aby połączyć stronę firmową z Google Maps:
- Prawidłowe uzupełnienie danych NAP.
- Określenie kategorii głównej oraz podkategorii.
- Lokalizacja firmy oraz obszar działania.
- Unikalny opis firmy.
- Dodanie produktów.
- Dodanie usług.
- Business site – dlaczego warto go stworzyć?
Jaki adres ma Google Moja Firma?
Aby dodać wizytówkę w kliknij na link Google Business.
Jak prawidłowo wprowadzić dane NAP?
Dane NAP to dane, które pozwalają na odróżnienie firmy czyli nazwa, adres oraz numer telefonu. Aby strona była zmapowana z miejscem Google Maps musisz wprowadzić w wizytówce firmy w Google Moja Firma (GMF) takie same dane jak w zakładce kontakt na Twojej stronie. Adres strony powinien być identyczny jak ten, który widzą roboty google, czyli zwróć uwagę na https i www.
Jak wybrać kategorie główną i podkategorie?
Prostym sposobem jest wyszukanie konkurencji na mapie i sprawdzenie jaką kategorię mają wybraną. Z dużym prawdopodobieństwem wybrana kategoria będzie najczęściej wyszukiwaną kategorią. Podkategorie wyszukujemy analogicznie.
Jak poprawnie wprowadzić lokalizację do Google Moja Firma?
Lokalizacja, czyli adres firmy jest istotny dla firm lokalnych, które obsługują klienta stacjonarnie. W przypadku firm ogólnopolskich możemy się pokusić o niewprowadzanie adresu. Sprawdźmy jednak wcześniej konkurencję. Jeżeli ma ona wprowadzony adres – także go wprowadźmy.
Jak dodać dobrze obszar działania?
Poprawnie wprowadzony obszar działania firmy, powinien zawierać wszystkie możliwe obszary począwszy od największego do najmniejszego, czyli kraj/województwa/miasta. Jeżeli nie działamy na terenie całego kraju to pomijamy kraj itd.
Jak dodać unikalny opis firmy w Google Moja Firma?
Unikalny opis powinien być tak skonstruowany aby zachęcał potencjalnego klienta do kliknięcia w naszą pinezkę adresową. Powinien mieć on nie mniej niż 250 znaków. W niej wprowadzamy najważniejsze informację, które mają potwierdzenie na stronie www oraz wizytówce GMF.
Jakie dodać produkty i usługi w GMF?
Dodaj produkty, które oferujesz na stronie www i koniecznie wskaż linki akcji. Podobnie usługi – wprowadź tylko te, które świadczysz. Opisz je jak najlepiej umiesz oraz podaj cenę.
Czy warto mieć Business Site w Google Moja Firma?
Nawet jeżeli masz własną stronę wykorzystaj to co daje Ci Google i stwórz stronę biznesową na domenie google. Zamieść na niej przekierowanie na stronę docelową. Na pewno to nie zaszkodzi, a znacznie może zwiększyć Twoją pozycję w Google Maps.