Meta title to jeden z kluczowych elementów każdej strony internetowej. Dzięki niemu możesz sprawić, że twoją stronę internetową odwiedzi więcej osób. Po przeczytaniu tego artykułu dowiesz jak o to zadbać.
Co to jest meta title?
Tworząc jakikolwiek wpis na stronie, aby zapewnić uporządkowaną strukturę i przejrzystość tekstu zaczyna się od tytułu. Ma on na celu poinformowanie użytkowników wchodzących na stronę o jej treści oraz zachęcenie ich do jej przeczytania. Jednak nie tylko ludzie wchodzą na strony, ale także roboty wyszukiwarek. Ich zadaniem jest ustalenie o czym jest strona oraz w jakim stopniu odpowiada ona na zapytanie użytkownika, tak aby móc pokazać najtrafniejsze wyniki. Meta title to niezastępowalna część strony, która powinna być dostosowana do zarówno ludzi jak i wyszukiwarek. To właśnie ten tytuł będzie wyświetlał się na stronach przeglądarek, to on ma szansę przykuć uwagę potencjalnego odbiorcy czy klienta, dlatego tak ważne jest jego odpowiednie zredagowanie.
Jakie znaczenie ma meta title dla pozycjonowania strony internetowej?
Meta title jest jednym z elementów strony, które ma znaczenie dla pozycjonowania strony w rankingach wyszukiwarek. Jest to niezwykle ważne, ponieważ użytkownicy rzadko zaglądają na dalsze strony wyników wyszukiwanie, w zamian skupiają się na pierwszej. Dobrze zoptymalizowana strona pod kątem zarówno wyszukiwarek, jak i ludzi jest kluczem do sukcesu każdej strony internetowej.
Dobre praktyki
Key words w meta title
Meta title powinien zawierać najważniejsze informacje o twojej stronie. To właśnie one sprawią, że użytkownicy chętniej będą ją odwiedzać. Osiągniesz to, dzięki słowom kluczowym. Są to wyrazy, które dotyczą treści twojej strony, a jednocześnie są wyszukiwane przez internautów.
Precyzyjność
To tytuł meta jest niemalże wizytówką strony internetowej. Dlatego tak ważne jest by był on precyzyjny. Powinien on zawierać tylko najważniejsze informacje, zachęcające użytkownika do wejścia.
Długość
Dobry meta title powinien mieć między 50-60 znaków. Sprawi to, by wyszukiwarki będą go lepiej oceniać. Trzeba zwrócić uwagę, że jeśli tytuł meta będzie za długi wyszukiwarki będą go ucinać w wynikach wyszukiwania i dodawać wielokropek na końcu, dlatego ważne jest, by najważniejsze informacje takie jak słowa kluczowe znajdowały się relatywnie z przodu. Zmiana długości wynika z ograniczonego miejsca do wyświetlania wyników wyszukiwania, które zależy od typu używanego urządzenia.
Czego unikać?
Przesadne użycie słów kluczowych
O ile należy pamiętać, że w meta title fraza kluczowa powinna występować przynajmniej raz, nie można popadać w skrajności. Roboty przeglądarek negatywnie punktują zbyt częste upychanie słów kluczowych.
Tytuły pisane pod wyszukiwarki
Nie możne zapominać, że strony a w tym meta title są dla użytkowników. Zoptymalizowanie ich pod wyszukiwarki jest ważne, by strona pojawiała się wysoko w wynikach wyszukiwania, ale nie zapewni to kliknięć. Tytuł powinien mieć na celu przykuć uwagę i jak najlepiej informować o zawartości strony. Można również stosować różne chwyty mające na celu zwrócenie uwagi, jak na przykład numery w tytule czy słowa o charakterze perswazyjnym.
Gdzie wpisać meta title?
HTML
W kodzie HTML tytuł meta powinien się znajdować w sekcji head. To właśnie w tej części pliku znajdują się informacje o danych, które nie są wyświetlane na stronie. Tytuł należy umieścić między znacznikami <title></title>.
WordPress
Bez wątpienia najłatwiejszym sposobem na utworzenie meta tytułu w WordPress jest zainstalowanie wtyczki. Jedną z najpopularniejszych z nich jest Yoast SEO. Po zainstalowaniu i włączeniu w edytorze wpisów po przewinięciu na sam dół pojawia się okienko z kilkoma pustymi polami. Jednym z nich jest „Tytuł SEO”, w którym automatycznie generowany jest tytuł. Jednak warto go zmienić i manualnie udoskonalić.
Podsumowanie
Reasumując, meta title jest ważną częścią każdej strony. To on pojawia się w wynikach wyszukiwania, a także w otwartych zakładkach. Dlatego tak istotne jest by precyzyjnie opisywał zawartość strony i stanowił wizytówkę, która zachęca do jej odwiedzenia. Dodatkowo jest to też podstawa optymalizacji SEO na stronie, która zapewnia odpwiednie pozycjonowanie jej przez wyszukiwarki zwiększając jej zasięg.