Pozycjonowanie SEO stron internetowych to szereg działań marketingowych mających na celu uzyskanie możliwie najwyższej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwarek internetowych. Bardzo często pozycjonowanie nazywa się optymalizacją strony dla wyszukiwarek internetowych.
Celem strategii pozycjonowania SEO jest przede wszystkim poprawa pozycji w rankingach na ważne słowa kluczowe związane z nisza rynkową firmy, które pomogą przyciągnąć więcej klientów do firmy, dzięki czemu będzie to krok w kierunku osiągnięcia zysków.
Pozycjonowanie SEO a słowa kluczowe
Pozycjonowanie SEO jest niezbędnym elementem do analizy zachowań potencjalnych klientów. Aby prawidłowo wykonać taką analizę należy poznać biznes, produkty i usługi prezentowane na stronach internetowych, w sklepach czy też portalach. Poznać preferencje klientów. Czego najczęściej szukają, o czym piszą. Na podstawie takiej wiedzy można określić frazy kluczowe, które w przyszłości będą bramą do Twojej firmy.
Elementy pozycjonowania SEO
Wyróżniamy następujące elementy pozycjonowania:
- określenie i badanie słów kluczowych,
- optymalizacja treści na stronie,
- optymalizacja struktury serwisu (inna nazwa: techniczne SEO),
- pozyskiwanie wartościowych linków zewnętrznych kierujących do strony (inna nazwa: SEO off-site, linkubuilding),
- wprowadzenie wartościowych linków wewnętrznych (inna nazwa: SEO on-site).
Pozycjonowanie to nie to samo co SEO?
Oba pojęcia są powszechnie uważane za synonimy. Jednak pozycjonowanie jest pojęciem szerszym niż SEO. Obejmuje, prócz prac optymalizacyjnych, także kwestie analityczne i predykcyjne związane z pozyskiwaniem ruchu na stronie. Opiera się na analizie nie tylko stanu obecnego ale i też zmian w przyszłości.
Jak pozycjonować strony internetowe?
Pozycjonowanie stron internetowych to proces upewniania się, że Twoja strona ma wysoką pozycję w wyszukiwarkach. Aby strona odniosła sukces potrzebuje właściwych słów kluczowych czyli takich, które są istotne i przyciągną nowych klientów. SEO to gra o treści. Jeśli nasza witryna firmowa ma się pokazywać na szczycie wyszukiwań, treść musi być oryginalna, nie skopiowana z innych stron internetowych. Generalna zasada mówi ” im więcej treści, tym lepiej”. Aby Twoja strona odnosiła sukcesy w wyszukiwarkach Google, ważne jest, aby nasycić ją niepowtarzalnym contentem.