Copywriter i jego działania są coraz bardziej doceniane w przestrzeni internetowej i w całej branży marketingowej. Kiedyś copywriter zajmował się głównie tworzeniem treści pod reklamy, pod spoty reklamowe. Dzisiaj copywriting to pojęcie dużo szersze. Czym zatem zajmuje się copywriter?
Kim jest copywriter?
Copywriter to osoba zajmująca się tworzeniem tekstów reklamowych i promocyjnych, której zadaniem jest tworzenie treści, które mają przekonywać odbiorców do podjęcia określonych działań lub zakupu produktów lub usług. Copywriterzy często pracują dla agencji reklamowych lub firm marketingowych i tworzą teksty dla różnych mediów, takich jak reklamy telewizyjne, radiowe, internetowe, drukowane i treści na stronach internetowych. Istotnym elementem pracy copywritera jest umiejętność precyzyjnego formułowania treści w sposób, który przyciągnie uwagę odbiorcy, zainteresuje go i skłoni do działania.
Copywriter – słowo motorem napędowym sprzedaży…
Słowa mają moc. Copywriting ma moc. Dobrze napisane artykuły, zoptymalizowane pod SEO wzmacniają pozycjonowanie. Copywriting na etykiecie sprawi, że klient wybierze z półki właśnie ten produkt, a nie inny. Copywriter zajmuję się również dziś bardzo często storytellingiem. Jest to technika sprzedaży polegająca na przyciąganiu uwagi klienta ciekawie i niebanalnie opowiedzianą historią.
Przyszłość copywritingu w dobie sztucznej inteligencji…
Czy zawód copywritera ma jeszcze sens? W chwili, gdy “na salony marketingu” wchodzi sztuczna inteligencja? Tak! Dobrego słowa, przekazu dopasowanego do potrzeb konsumenta, oczekiwań konsumenta, czy też po prostu do emocji odbiorcy nigdy nie zastąpi maszyna.
Ile zarabia Copywriter?
Zarobki copywritera zależą w dużej mierze od jego wykształcenia i branży dla której pisze teksty. Można śmiało powiedzieć, że wynagrodzenie jest większe niż średnia krajowa. Przy czym jeżeli piszący ma duże doświadczenie i może się pochwalić wynikami to zarobek rośnie 2-krotnie.
Jeżeli osoba pisze na własną rękę może ona liczyć na wynagrodzenie minimalnie 10 zł za 1000 zzs (znaków ze spacjami). Obecnie z racji dużej ilości generatorów AI stawki poszły w dół. Jednak należy pamiętać, że mimo coraz lepszych rozwiązaniom, automat nie napisze dobrego tekstu w niszowych tematach. Ograniczeniem dla automatu jest także zakres budowanej wiedzy, dlatego też nie napisze tekstu na temat nowinek, które co wyszły na świat.