2023-02-27 | Tworzenie stron internetowych | 4 min czytania

3 darmowe narzędzia do analizy słów kluczowych


audyt seo

Słowa kluczowe, a dokładnie ich dobór to pierwszy i najważniejszy krok mający znaczenie dla efektywności pozycjonowania strony www. Wszystkie działania optymalizacyjne bazują na wybranych frazach. Nie jest istotna sama pozycja w google a ilość wejść czyli współczynnika konwersji.

Myśl jak potencjalny klient

Polecanym sposobem jest napisanie historii opisującej poczynania potencjalnego klienta. Na początku określ jego profil: ile ma lat, gdzie mieszka, czy ma rodzinę, co robi w czasie wolnym. Następnie określ skąd czerpie wiedze o twojej stronie i dlaczego na nią wchodzi. Jakie czynności wykonuje, a jakie chcesz żeby wykonywał.

Jeżeli klient wyszukuje twoją stronę internetową w wyszukiwarkach określ słowa jakie potencjalnie wpisuje. Wypisz jak najwięcej słów, wyrażeń składających się z 2 lub 3 słów. Wszystkie te dane potrzebne będą do określenia i wyborze słów kluczowych.

Jeżeli masz problem z napisaniem historyjki wiedzę możesz pozyskać od znajomych. Zadaj im proste pytanie “Jak szukalibyście mojej oferty/firmy w Google?”.

Słowa kluczowe – 4 zasady tworzenia:

  1. wprowadź słowa kluczowe zawierające produkty lub usługi, które opisują je ogólnie jak i szczegółowo (long tail), takie podejście pozwoli uzyskać wejścia z najbardziej popularnych fraz jak i dla najbardziej precyzyjnych (zadowolisz szeroką grupę klientów),
  2. unikaj trudnych do zapamiętania i specjalistycznych nazw, które nie są znane klientom, ponieważ szkoda czasu i pieniędzy na pozycjonowanie niepopularnych słów,
  3. jeżeli działasz lokalnie dodaj nazwę miasta lub regionu, ponieważ dużo klientów szuka usług i produktów w pobliżu swojego domu – nie pozwól im nie znaleźć twojej oferty,
  4. buduj frazy kilkuwyrazowe, ponieważ wymagają mniejszych nakładów niż jednorazowe i generują zazwyczaj wyższy CTR i współczynnik konwersji, co znacznie podwyższa opłacalność inwestycji.

Jak analizować słowa kluczowe?

  1. określ frazy są zbieżne z zawartością Twojej witryny, ponieważ będziesz musiał umieścić słowa kluczowe w kluczowych miejscach strony www,
  2. zobacz na jakie frazy pozycjonuje się Twoja konkurencja, ponieważ to z nimi będziesz walczył o pozycję w wyszukiwarkach,
  3. sprawdź czy dana fraza jest wyszukiwana i jak często, gdyż nie warto tracić czasu na mało chodliwe słowa,
  4. na koniec sprawdź jak pozycjonuje się Twoja strona obecnie, zdecydowanie szybciej poprawia się pozycję dla stron już rankujących.

3 darmowe narzędzia do analizy słów kluczowych

  1. Planer słów kluczowych – narzędzie od Google, które pomaga w analizie słów kluczowych używanych w kampaniach w sieci wyszukiwania.
  2. Podpowiedzi Google – przedstawiają najczęściej wyszukiwane przez internautów frazy,
  3. Podobne pytania Google – prezentują najczęściej wyszukiwane przez użytkowników internetu pytania,
  4. Podobne wyszukania Google – pokazują podobne wyszukiwania do obecnie wprowadzonej frazy kluczowej.

Praca z Planerem słów kluczowych

W narzędzi możemy analizować słowa kluczowe wg wprowadzonych fraz oraz domeny. W ten sposób możemy przeanalizować słowa kluczowe, na które pozycjonuje się konkurencja oraz ogólną ilość wyszukiwań dla danych fraz.

wyniki wyszukiwania slow kluczowych

Słowa kluczowe z podpowiedzi Google

Kiedy korzystamy z wyszukiwarki Google możemy zauważyć, że po wpisaniu fragmentu interesującej nas frazy system podpowiada nam pozostałe wyrazy. Mechanizm ten bazuje na ilości wyszukań. W związku z tym wpisz słowo kluczowe, które chcesz pozycjonować i wybierz jedną z fraz podpowiedzi.

Korzystanie z podpowiedzi Google

Korzystanie z Podobnych pytań Google

Kiedy wywołasz wyszukiwanie w Google dla większości fraz pokaże się w górnej części sekcja z Podobnymi pytaniami. Te pytania często pojawiają się ze wpisaną przez Ciebie frazą. Google podpowiada Ci jak może wyglądać tytuł twojego artykułu.

Podobne pytania google

Słowa kluczowe z Podobnych wyszukiwań Google

Kiedy wywołasz wyszukiwanie w Google dla większości fraz pokaże się w dolnej części sekcja z Podobnymi wyszukiwaniami. Te słowa kluczowe często pojawiają się w wynikach wyszukiwania ze wpisaną przez Ciebie frazą. Google podpowiada Ci jak może wyglądać tytuł twojego artykułu.

Korzystanie z Podobnych wyszukiwań Google

Najczęściej czytane:

prowadzenie firmy

Dzielenie dysku na partycje to ważny element instalacji systemu operacyjnego. Możemy podzielić dysk na partycje w czasie lub po instalacji Windows 11.

modernizacja wordpress

Z przedstawionych we wisie 3 sposobów na usunięcie /category wg mnie najlepszym sposobem jest wykorzystanie wtyczki Yoast SEO. Polecamy tą wtyczkę do SEO.

audyt seo

Słowa łączące to elementy, które łączą ze sobą poszczególne części wypowiedzi i nadają zdaniom logiczne brzmienie dla robotów indeksujących.


Zapoznaj się z innymi wpisami:

strony internetowe

DNS umożliwia przekładanie czytelnych dla człowieka adresów internetowych na numery IP, które są niezbędne dla komunikacji między komputerami.

audyt seo

Jaki wpływ mają linki zewnętrzne i linki wewnętrzne na SEO? Gdzie zamieścić linki do Twojej strony? Poszerz swoją wiedzę i linkuj skuteczniej.

strony internetowe

Pozycjonowanie SEO pod Google to pozornie skomplikowany proces owiany wielką tajemnicą przez specjalistów SEO. Poznaj tajniki i wdroż je sam na stronie.