Słowa kluczowe, a dokładnie ich dobór to pierwszy i najważniejszy krok mający znaczenie dla efektywności pozycjonowania strony www. Wszystkie działania optymalizacyjne bazują na wybranych frazach. Nie jest istotna sama pozycja w google a ilość wejść czyli współczynnika konwersji.
Myśl jak potencjalny klient
Polecanym sposobem jest napisanie historii opisującej poczynania potencjalnego klienta. Na początku określ jego profil: ile ma lat, gdzie mieszka, czy ma rodzinę, co robi w czasie wolnym. Następnie określ skąd czerpie wiedze o twojej stronie i dlaczego na nią wchodzi. Jakie czynności wykonuje, a jakie chcesz żeby wykonywał.
Jeżeli klient wyszukuje twoją stronę internetową w wyszukiwarkach określ słowa jakie potencjalnie wpisuje. Wypisz jak najwięcej słów, wyrażeń składających się z 2 lub 3 słów. Wszystkie te dane potrzebne będą do określenia i wyborze słów kluczowych.
Jeżeli masz problem z napisaniem historyjki wiedzę możesz pozyskać od znajomych. Zadaj im proste pytanie “Jak szukalibyście mojej oferty/firmy w Google?”.
Słowa kluczowe – 4 zasady tworzenia:
- wprowadź słowa kluczowe zawierające produkty lub usługi, które opisują je ogólnie jak i szczegółowo (long tail), takie podejście pozwoli uzyskać wejścia z najbardziej popularnych fraz jak i dla najbardziej precyzyjnych (zadowolisz szeroką grupę klientów),
- unikaj trudnych do zapamiętania i specjalistycznych nazw, które nie są znane klientom, ponieważ szkoda czasu i pieniędzy na pozycjonowanie niepopularnych słów,
- jeżeli działasz lokalnie dodaj nazwę miasta lub regionu, ponieważ dużo klientów szuka usług i produktów w pobliżu swojego domu – nie pozwól im nie znaleźć twojej oferty,
- buduj frazy kilkuwyrazowe, ponieważ wymagają mniejszych nakładów niż jednorazowe i generują zazwyczaj wyższy CTR i współczynnik konwersji, co znacznie podwyższa opłacalność inwestycji.
Jak analizować słowa kluczowe?
- określ frazy są zbieżne z zawartością Twojej witryny, ponieważ będziesz musiał umieścić słowa kluczowe w kluczowych miejscach strony www,
- zobacz na jakie frazy pozycjonuje się Twoja konkurencja, ponieważ to z nimi będziesz walczył o pozycję w wyszukiwarkach,
- sprawdź czy dana fraza jest wyszukiwana i jak często, gdyż nie warto tracić czasu na mało chodliwe słowa,
- na koniec sprawdź jak pozycjonuje się Twoja strona obecnie, zdecydowanie szybciej poprawia się pozycję dla stron już rankujących.
3 darmowe narzędzia do analizy słów kluczowych
- Planer słów kluczowych – narzędzie od Google, które pomaga w analizie słów kluczowych używanych w kampaniach w sieci wyszukiwania.
- Podpowiedzi Google – przedstawiają najczęściej wyszukiwane przez internautów frazy,
- Podobne pytania Google – prezentują najczęściej wyszukiwane przez użytkowników internetu pytania,
- Podobne wyszukania Google – pokazują podobne wyszukiwania do obecnie wprowadzonej frazy kluczowej.
Praca z Planerem słów kluczowych
W narzędzi możemy analizować słowa kluczowe wg wprowadzonych fraz oraz domeny. W ten sposób możemy przeanalizować słowa kluczowe, na które pozycjonuje się konkurencja oraz ogólną ilość wyszukiwań dla danych fraz.
Słowa kluczowe z podpowiedzi Google
Kiedy korzystamy z wyszukiwarki Google możemy zauważyć, że po wpisaniu fragmentu interesującej nas frazy system podpowiada nam pozostałe wyrazy. Mechanizm ten bazuje na ilości wyszukań. W związku z tym wpisz słowo kluczowe, które chcesz pozycjonować i wybierz jedną z fraz podpowiedzi.
Korzystanie z Podobnych pytań Google
Kiedy wywołasz wyszukiwanie w Google dla większości fraz pokaże się w górnej części sekcja z Podobnymi pytaniami. Te pytania często pojawiają się ze wpisaną przez Ciebie frazą. Google podpowiada Ci jak może wyglądać tytuł twojego artykułu.
Słowa kluczowe z Podobnych wyszukiwań Google
Kiedy wywołasz wyszukiwanie w Google dla większości fraz pokaże się w dolnej części sekcja z Podobnymi wyszukiwaniami. Te słowa kluczowe często pojawiają się w wynikach wyszukiwania ze wpisaną przez Ciebie frazą. Google podpowiada Ci jak może wyglądać tytuł twojego artykułu.