Analiza biznesowa miała być materiałem do zapytania o ofertę na wykonanie i utrzymanie CMS na rynek. Z jednej strony miała przedstawiać dość sprecyzowane wymagania doświadczonego biznesu, z drugiej strony jednak w sposób nie sugerujący produktu.
Prace zaczęliśmy od wykonania inwentaryzacji rozwiązań u klienta. Okazało się że ilość domen i środowisk przerosła wszelkie wyobrażenia.
Następnie przeanalizowane były oferty jakie wpuszczone na rynek w ostatnich 2 latach w związku z zamówieniem rozwiązań klasy CMS.
Prace analityczne:
- Zebranie wymagań z różnych ofert.
- Usystematyzowanie wymagań wg grup tematycznych.
- Określenie ich konieczności: M -must have, C – could czy N- nice to have.
Prace architektoniczne:
- Określenie założeń architektonicznych.
- Analiza wpływu na architekturę i możliwość wykorzystania dostępnych komponentów.
- Określenie wymagań bezpieczeństwa.
Analiza rozwiązań na rynku:
Na podstawie przygotowanego materiału, wykonano eksperckiej oceny rozwiązań CMS w zakresie najczęściej wykorzystywanych rozwiązań na świecie: WordPress, Drupal, Joomla, SalesForce oraz jeden mniej znany CMS. Ocena wykazała, że pierwsze 3 rozwiązania uzyskały największą ilość punktów.
Wyniki przedstawiono biznesowi, który na podstawie swoich doświadczeń wybrał WordPress jako najlepsze w jego ocenie rozwiązanie. Motywowane to było powszechnością rozwiązania oraz jego możliwościami w wersji