2022-06-12 | Pozycjonowanie | 2 min czytania

Audyt SEO sklepu internetowego czyli jak przyśpieszyć e-commerce


portfolio audyt seo

E-commerce bazuje na ruchu organicznym, który jest w dużej mierze związany z szybkością sklepu internetowego dla mobile. Klient zgłosił potrzebę przyśpieszenia ładowania stron.

Audyt SEO – zakres wykonanych prac:

  • audyt Core Web Vitals;
  • audyt i analiza SEO;
  • raport optymalizacji SEO;
  • rozpisanie zadań w jira;
  • analiza wpływu zmian w kodzie strony na parametry (w tym dla mobile).

Warunki początkowe: Page Speed Mobile 24/100

W chwili rozpoczęcia prac statystyki sklepu internetowego nie powalały na nogi. W tym zakresie konkurencja zdecydowanie odrobiła zadanie, przez co miała lepszą pozycję w wyszukiwarkach. To przekładało się na ilość wejść i konwersję na sprzedaż. Biznes widział znaczny potencjał sklepu i bez wahania przeznaczył pieniądze na wykonanie prac w celu optymalizacji. Celem było nie tylko dogonienie konkurencji ale zostanie liderem na rynku.

Warunki końcowe: Page Speed Mobile 74/100

Prace nad e-commerce trwały prawie 1 rok. W tym czasie administratorzy i programiści zoptymalizowali silnik sklepu, bazę danych i co najważniejsze strukturę wizualizacji frontu. Developerzy pozbyli się ciężkich plików JS oraz CSS. Wykonano prace związane z optymalizacją grafik, poprzez zastosowanie CDN, lazy loading oraz optymalizacji do formatów zalecanych przez GOOGLE czyli webp.

Pozycjonowanie SEO a rezultaty biznesowe

Optymalizacja pozwoliła zwiększyć ilość unikalnych użytkowników w 2021 do prawie 20 milionów. To ponad 30% więcej potencjalnych klientów niż w 2020 roku. Cel biznesowy, który był określony na początku mapy drogowej, został wykonany. Klient ze swoim e-commerce jest czołowym graczem w wyszukiwarkach na pozycjach TOP10 w interesujących go słowach kluczowych.

Czym jest e-commerce?

E-commerce to angielska nazwa handlu elektronicznego, czyli rodzaj handlu, który jest prowadzony w internecie. Podstawowym elementem e-commerce jest platforma sprzedaży, którą najczęściej jest sklep internetowy. W sklepie internetowym prezentuje się ą produkty lub usługi, które dostępne są dla każdego internauty. Proces w internecie obejmuje zamówienie, zapłatę oraz wybranie formy odbioru.

Produkty w sklepie internetowym poprzez mechanizmy pozycjonowania (SEO) są widoczne w wyszukiwarkach np. Google. To ich pozycja wpływa w głównej mierze na sprzedaż produktów. Inne mechanizmy promowania produktów to social marketing czy marketing automation.

Najczęściej czytane:

prowadzenie firmy

Dzielenie dysku na partycje to ważny element instalacji systemu operacyjnego. Możemy podzielić dysk na partycje w czasie lub po instalacji Windows 11.

modernizacja wordpress

Z przedstawionych we wisie 3 sposobów na usunięcie /category wg mnie najlepszym sposobem jest wykorzystanie wtyczki Yoast SEO. Polecamy tą wtyczkę do SEO.

modernizacja wordpress

Zwiększ wydajność strony poprzez wyłączenie wp-cron i włączenie crona na serwerze. Dzięki małej zmianie poprawisz szybkość strony internetowej.


Zapoznaj się z innymi wpisami:

audyt seo

Darmowy audyt SEO to proces analizy strony internetowej pod kątem optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Firma baSap oferuje bezpłatny audyt SEO bez zobowiązań.

audyt seo

Zwiększ widoczność i pozycję strony internetowej dzięki zaawansowanym technikom pozycjonowania SEO AI. Nasze narzędzia potrafią zwiększyć ruch.

audyt seo

Odkryj skuteczne strategie, które spowodują przyśpieszenie wczytywanie strony internetowej Twojej szkoły. Zdobądź szybszy dostęp i popraw jakość użytkowania.