E-commerce bazuje na ruchu organicznym, który jest w dużej mierze związany z szybkością sklepu internetowego dla mobile. Klient zgłosił potrzebę przyśpieszenia ładowania stron.
Audyt SEO – zakres wykonanych prac:
- audyt Core Web Vitals;
- audyt i analiza SEO;
- raport optymalizacji SEO;
- rozpisanie zadań w jira;
- analiza wpływu zmian w kodzie strony na parametry (w tym dla mobile).
Warunki początkowe: Page Speed Mobile 24/100
W chwili rozpoczęcia prac statystyki sklepu internetowego nie powalały na nogi. W tym zakresie konkurencja zdecydowanie odrobiła zadanie, przez co miała lepszą pozycję w wyszukiwarkach. To przekładało się na ilość wejść i konwersję na sprzedaż. Biznes widział znaczny potencjał sklepu i bez wahania przeznaczył pieniądze na wykonanie prac w celu optymalizacji. Celem było nie tylko dogonienie konkurencji ale zostanie liderem na rynku.
Warunki końcowe: Page Speed Mobile 74/100
Prace nad e-commerce trwały prawie 1 rok. W tym czasie administratorzy i programiści zoptymalizowali silnik sklepu, bazę danych i co najważniejsze strukturę wizualizacji frontu. Developerzy pozbyli się ciężkich plików JS oraz CSS. Wykonano prace związane z optymalizacją grafik, poprzez zastosowanie CDN, lazy loading oraz optymalizacji do formatów zalecanych przez GOOGLE czyli webp.
Pozycjonowanie SEO a rezultaty biznesowe
Optymalizacja pozwoliła zwiększyć ilość unikalnych użytkowników w 2021 do prawie 20 milionów. To ponad 30% więcej potencjalnych klientów niż w 2020 roku. Cel biznesowy, który był określony na początku mapy drogowej, został wykonany. Klient ze swoim e-commerce jest czołowym graczem w wyszukiwarkach na pozycjach TOP10 w interesujących go słowach kluczowych.
Czym jest e-commerce?
E-commerce to angielska nazwa handlu elektronicznego, czyli rodzaj handlu, który jest prowadzony w internecie. Podstawowym elementem e-commerce jest platforma sprzedaży, którą najczęściej jest sklep internetowy. W sklepie internetowym prezentuje się ą produkty lub usługi, które dostępne są dla każdego internauty. Proces w internecie obejmuje zamówienie, zapłatę oraz wybranie formy odbioru.
Produkty w sklepie internetowym poprzez mechanizmy pozycjonowania (SEO) są widoczne w wyszukiwarkach np. Google. To ich pozycja wpływa w głównej mierze na sprzedaż produktów. Inne mechanizmy promowania produktów to social marketing czy marketing automation.