Kategorie i tagi to elementy, które budują strukturę logiczną strony internetowej. Tylko świadome i zaplanowane kategorie i tagi spowodują, że Twoja strona www będzie wysoko w google.
Ile artykułów powinna mieć strona internetowa?
Odpowiedź nie jest jednoznaczna. To wszystko zależy od konkurencji strony internetowej. Z naszych badań wynika, że serwisy, które są klasyfikowane wysoko w google posiadają od 200 do 1000 artykułów. W tym przynajmniej 100 jest w TOP 10 czyli na szczycie wyszukiwarek. Na podstawie tej obserwacji można stwierdzić, że należy zakładać napisanie ponad 400 artykułów dobrej jakości.
Jak często publikować artykuły?
Jeżeli masz napisane artykuły lub też zleciłeś napisanie ich wyspecjalizowanej w tym agencji pamiętaj aby nie publikować ich w jeden dzień. Zaplanuj publikację na parę tygodni a najlepiej miesięcy. Tak aby roboty indeksujące widziały, że strona się rozwija. Wrzucenie jednorazowe może przynieść o wiele mniejszy efekt. Staraj się także sukcesywnie edytować i zmieniać już wcześniej dodane treści. Google lubi aktualne treści.
Publikuj nie tylko treści ale i grafiki
Pamiętaj aby każdy artykuł posiadał przyjemniej jedną grafikę. Grafikę zoptymalizowaną pod względem SEO, czyli odpowiedni format oraz wielkość. Nie zapomnij o atrybucie ALT, w którym umieścić należy słowa kluczowe.
Jak zbudować kategorie?
Publikowane treści przypisz do kategorii. Kategorie powinny zawierać słowa kluczowe naszej witryny. Jak sprawdzić słowa kluczowe? Wejdź do narzędzia PLANER SŁÓW KLUCZOWYCH Google i wpisz jedną ze stron konkurencji. Następnie słowa posegreguj pod względem ilości wyszukiwań. To Twoja lista potencjalnych słów kluczowych. Wybierz te, które pasują do napisanych artykułów.
Jak zbudować tagi?
Tagi pełnią rolę pomocniczą na stronie internetowej. Są one sposobem na organizowanie artykułów o podobnej tematyce w rożnych kategoriach. Pamiętaj aby nie nadawać tagów, które są powieleniem nazw artykułów czy kategorii. Takie działania spowodują kanibalizm linków i w konsekwencji niżą pozycję w google.
Czy zgłaszać do indeksacji kategorie i tagi?
Zgłaszanie kategorii do indeksacji przez roboty indeksujące jest dobrą praktyką. Pamiętaj jednak, żeby słowa kluczowe kategorii nie były tożsame z artykułowymi, ponieważ spowoduje to kanibalizm.
Podobna zasada tyczy się tagów. Bardzo trudnym zadaniem jest taka budowa strony, która umożliwi określenie różnych słów kluczowych dla artykułów, kategorii i tagów. Jeżeli masz z tym problem nie używaj tagów lub nie zgłaszaj ich do indeksacji.
Nasze obserwacje: usunięcie tagów, które kanibalizowały artykuły i kategorii spowodowało, że te ostatnie polepszyły swoją pozycję średnio o 20% (np. z 70 miejsca na 56).