RFI w zakresie zebrania informacji z rynku na temat dostępnych rozwiązań e-commerce. Pod uwagę brane były rozwiązania on-promises jak i chmurowe.
Zakres prac:
Faza 1. Przygotowanie RFI:
- analiza biznesowa w celu wypracowania listy wymagań biznesowych,
- pogrupowanie wymagań wg grup tematycznych,
- przypisanie do wymagań ważności MUST HAVE i NICE HAVE,
- zebranie i opracowanie wymagań bezpieczeństwa,
- zebranie i opracowania wymagań architektonicznych.
Faza 2. Opracowanie otrzymanych ofert (wszyscy oferenci):
- wykonanie oceny formalnej przesłanych ofert,
- przygotowanie szablonu do ocen zawartości ofert,
- ocena merytoryczna ofert,
- analiza kosztów licencji oraz utrzymania,
- przyznanie ocen punktowych oraz wybór ofert do testów demo.
Faza 3. Testy demo (wybrane 3 najlepsze rozwiązania):
- testy demo,
- przygotowanie szablonu do oceny dostarczonego rozwiązania e-commerce,
- ocena funkcjonalności,
- ocena zakresu konfigurowalności sklepu,
- ocena ergonomii pracy.
Faza 4. Opracowanie podsumowania RFI:
- zebranie wszystkich składowych z faz 1-4,
- nadanie rang wg wytycznych biznesu w konsultacji z ekspertami IT,
- prezentacja wyników oraz przedstawienie rekomendacji.
Faza 5. Warsztaty z oferentami (porównanie rozwiązań Magento2/Sylius/Shopware):
- przygotowanie zestawu kluczowych pytań,
- zdobycie wiedzy na temat potencjału rozwojowego oraz wiedzy zespołu,
- zdobycie wiedzy na temat kompetencji wykonawcy oraz ewentualnej możliwości poszerzenia poza zespół.
E-commerce to handel elektroniczny, inaczej e-handel, czyli rodzaj handlu, prowadzony w internecie.